Ofte stilte spørsmål

Nedenfor har vi samlet Ofte stilte spørsmål i forskjellige temaer. Har du spørsmål om f.eks. strømavtaler kan du velge tema strømavtaler, og du vil få opp de spørsmål som oftest blir stilt til vårt kundesenter.


Mest stilte spørsmål

Hvordan melder jeg fra om mørke gatelys?

Du kan melde fra om mørke gatelys her: Feilmeldingsskjema for gatelys
eller ring  tlf. 05270.

Hvordan utsetter jeg betaling av faktura?

Du kan logge deg på Min side og opprette betalingsavtale selv. Dette kan kun gjøres på ikke forfalte fakturaer og utsettelse gis i 30 dager etter forfall på faktura. Dersom du ønsker betalingsutsettelse på allerede forfalte fakturaer eller fakturaen ønskes oppdelt, ta kontakt med kundeservice på tlf. 05270.

Hvorfor er det som regel høyest forbruk i perioder med høy pris?

Prisen på strøm bestemmes av en rekke faktorer, en av disse er temperatur. Når temperaturen synker i den kalde årstiden vil forbruket gå opp, når etterspørselen øker stiger også prisen på strøm.

 

Jeg har annen strømleverandør enn Haugaland Kraft, hvordan bytter jeg tilbake?

Du kan enten fylle ut vårt web-skjema her eller ringe kundeservice på tlf. 05270, og vi ordner alt med din nåværende strømleverandør.