Altibox kundene mest fornøyd – for tredje året på rad!

Altibox kommer for tredje året på rad suverent best ut i EPSI Norges kundetilfredshetsundersøkelse innen digital-tv og bredbånd. Altibox skiller seg klart ut blant aktørene, og har de mest fornøyde og lojale kundene, er et av undersøkelsens hovedfunn.

Kundene til Altibox har relativt høye forventninger, men målingen viser samtidig at de opplever en vesentlig bedre produkt- og servicekvalitet enn hva tilfellet er for konkurrentene. Studien viser også at Altibox-kunder har blitt mer lojale i løpet av det siste året, og at kundelojaliteten kan kategoriseres som høy sammenlignet med alle bransjer sett under ett. Altibox-kundene klager minst, og samtidig at Altibox er klart best på klagehåndtering.

EPSI måler de ulike leverandørene etter følgende kriterier: omdømme, kundeforventinger, opplevd kvalitet av service og produkt, opplevd verdi for pengene, kundetilfredshet samt lojalitet. Altibox scorer soleklart høyest i alle kategorier.

Et annet av studiens viktige funn er at fiberkunder, uavhengig av leverandør, er klart mest fornøyd. Fiber gir en stabil og nær ubegrenset nettkapasitet som kundene våre setter pris på. Det viser denne undersøkelsen så til de grader.