Best i Norge på Bredbånd

Altibox har vesentlig høyere kundetilfredshet enn konkurrentene

Dette kommer frem i en undersøkelse i regi av EPSI Norge, som har spesialisert seg på å måle kundetilfredshet.

I en bransje som har hatt relativt lav kundetilfredshet, så skiller Altibox seg ut og kan vise til en vesentlig bedre kundetilfredshet enn de øvrige bredbåndstilbyderne, skriver daglig leder Fredrik Høst i EPSI Norge i en pressemelding.

Selv om kundene til Altibox har betydelig høyere forventning til sin leverandør, så klarer de å levere en vesentlig bedre service og produktkvalitet enn bransjen forøvrig, sier Høst.

EPSI Rating la mandag  frem resultatene fra Nordens største uavhengige kundetilfredshetsstudie av telekombransjen.

Altibox utmerker seg i sin bransje og kan vise til en tilfredshet og lojalitet som er langt over bransjegjennomsnittet med en score på henholdsvis 71 og 75 på en skala fra 0 til 100. Ifølge EPSI er 75-100 høyt og 60-75 gjennomsnittlig.

Altibox er også best på Digital TV distribusjon.

En tilsvarende måling er gjennomført blant Digital TV tilbyderne, og den studien viser også at Altibox har de mest tilfredse kundene i denne bransjen.

Omdømme og merkevaren Altibox står sterkt, noe som også er en vesentlig årsak til at de skiller seg såpass markant ut, sier Høst.