Ofte stilte spørsmål

Nedenfor har vi samlet Ofte stilte spørsmål i forskjellige temaer. Har du spørsmål om f.eks. MIN SIDE kan du velge tema MIN SIDE, og du vil få opp de spørsmål som oftest blir stilt til vårt kundesenter.

Faktura

Hva er Avtalegiro og eFaktura?

Avtalegiro avtales med banken din. Banken behøver KID og kontonummer ved opprettelse av avtalen (se faktura). Avtalegiro kan også kombineres med eFaktura. Du vil da motta fakturaen elektronisk og betalingen skjer automatisk på forfallsdato. Du kan lese mer om dette her (ekstern lenke).  

Hva er betalingsvilkårene?

Vi fakturerer etterskuddsvis en gang pr. måned.( hytte/fritidsbolig hver annen mnd.) Betalingsfrist skal normalt være minst to uker. Mer informasjon om betalingsvilkår finner du her.

Hvilket kontonr. betaler jeg strømfakturaen til?

Det er kontonr.: 1503.50.00000  Husk å merk innbetalingen med fakturanummer.

Hvor kan jeg se min fakturahistorikk?

Din fakturahistorikk kan du se på Min side.

Hvor ofte får jeg faktura?

Vi fakturerer etterskuddsvis en gang pr måned.

Hvordan kan jeg forstå min faktura bedre?

Forklaring til faktura finner du  på baksiden av fakturaen eller på Min side under punktet Faktura.

Hvordan utsetter jeg betaling av faktura?

Du kan logge deg på Min side og opprette betalingsavtale selv. Dette kan kun  gjøres på ikke forfalte fakturaer og utsettelse gis i 30 dager etter forfall på faktura. Dersom du ønsker betalingsutsettelse på allerede forfalte fakturaer eller fakturaen ønskes oppdelt, ta kontakt med kundeservice på tlf. 987 05270. 

Hvorfor er det som regel høyest forbruk i perioder med høy pris?

Prisen på strøm bestemmes av en rekke faktorer, en av disse er temperatur. Når temperaturen synker i den kalde årstiden vil forbruket gå opp, når etterspørselen øker stiger også prisen på strøm.